Vertolk Vertaalbureau - betrouwbaar en vertrouwelijk

Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik mijn opdracht?

Om een opdracht te plaatsen loopt u de volgende stappen door: a) acceptatie van uw opdracht, b) informatie aan de vertaler doorgeven, c) vertalen, d) afrekenen, e) uw vertaling ophalen.

Acceptatie van uw opdracht

Stuur uw gescande documenten per mail naar ons toe. Wij accepteren ook foto's van documenten indien zij van een goede kwaliteit zijn. U kunt ook een afspraak maken om persoonlijk documenten naar ons toe te brengen. Wij sturen u een e-mail met beoordeling van uw documenten en een bevestiging dat scans van voldoende kwaliteit zijn om ze te vertalen en dat uw documenten onder een standaard tarief vallen. Wij sturen u een opdrachtbevestiging ter ondertekening per e-mail. Als wij de getekende opdrachtbevestiging hebben ontvangen, beginnen wij met het inwinnen van informatie en met het vertalen van uw documenten.

Informatie aan de vertaler doorgeven
Diverse instanties hebben verschillende eisen voor de vertalingen. Sommige instanties accepteren vertalingen vastgemaakt aan kopieën van documenten, voor anderen moet de vertaling aan het origineel worden vastgemaakt. Soms wordt ook een vertaling van een apostille of van een standaard tekst aan de achterkant van het document vereist. Wij raden klanten altijd aan om zelf bij de instanties informatie in te winnen.
Wij vragen u altijd om een voorkeursspelling van uw namen aan ons door te geven. Bij voorkeur gebruiken wij voor de vertaling spelling van uw naam uit uw paspoort. Dit om eventuele problemen te voorkomen in geval uw naam in verschillende documenten anders is gespeld. Wij kunnen u met advies helpen of aangeven welke varianten toegestaan zijn, maar u bent zelf verantwoordelijk voor de spelling van uw namen. Het is belangrijk dat u uw voorkeursspelling met een consulaat van de Russische Federatie van tevoren afstemt, als u de documenten voor het consulaat vertaalt. De eisen van het consulaat veranderen regelmatig en wij kunnen u erbij niet adviseren.
Vertalen
In onze opdrachtbevestiging geven wij aan wanneer de vertaling klaar is. De vertaling is altijd op de afgesproken datum klaar. Als de vertaling gereed is, ontvangt u van ons een bericht en een factuur.
Afrekenen
Wanneer u een factuur heeft ontvangen, kunt u met ons afrekenen. Onze bankrekening is onderaan de factuur vermeld. Houdt a.u.b. rekening mee met een termijn van twee dagen bij een geldtransfer tussen de banken. Als uw betaling voor de overdracht nog niet binnen is, nemen wij in sommige gevallen genoegen mee met een screenprint van uw bankoverschrijving.